14. MEDZINÁRODNÝ FILMOVÝ FESTIVAL BRATISLAVA

SPRIEVODNÉ PODUJATIE

 

Premietanie piatich dokumentárnych filmov z cyklu Fotografi spojené s diskusiou s režisérmi a fotografmi.

Festivalové centrum – Sklad č. 7, Eurovea, Pribinova 8, Bratislava

Lístky vstup voľný

 

11.11.2012 17:00

Tibor Huszár - Návrat späť

réžia: Miro Remo 2012, 26 min

 

12.11.2012 17:00

 

Peter Župník - Trasa Paríž - Levoča

réžia: Marek Šulík 2012, 26 min

 

Martin Kollár - Autoportrét

réžia. Martin Kollár 2012, 26 min.

 

13.11.2012 17:00

Igor Grossman 

réžia: Marek Urban 2012, 26 min.

 

Šymon Kliman

réžia: Martina Slováková 2012, 26 min.

 

TIBOR HUSZÁR

NÁVRAT SPÄŤ / COMEBACK

Slovensko/Slovakia, 2012, 26 min., DVD

Réžia/Director: Miro Remo

Scenár/Screenplay: Miro Remo

Kamera/Dir. of Photography: Jaro Vaľko

Strih/Editor: Marek Kráľovský

Výroba/Production: RTVS/sentimentalfilm, s.r.o.

Predaj/Sales: sentimentalfilm, s.r.o.

Päticu filmov z cyklu Fotografi, ktorého zámer je prezentovať osobnosti slovenskej fotografie formou desiatich 26 minútových dokumentárnych profilov, otvára snímka Mira Rema, Tibor Huszár – Návrat späť.Lokálpatriot zo slovenskej Reci Tibor Huszár je po prekonaní ťažkej choroby opäť v Paríži, odkiaľ musel pre chorobu odísť. Pripravuje nateraz svoju poslednú knihu. Na potulkách mestom sa po ťažkých zdravotných útrapách sústreďuje na hru svetla a tieňov. Jeho šarm, charizma a vôľa nenecháva nikoho na pochybách. Samorast Tibor Huszár je späť.Portrét je výnimočný zvolenou vizuálnou koncepciou doplnenou okrem tradičnej konvenčnej kamery aj minikamerou GoPro a experimentálnou low-cost kamerou LomoKino (artkamera schopná zaznamenávať na klasický 35 mm fotografický film), pomocou ktorej tvorcovia nazerajú do procesu vzniku záberu. Observačnú formu pozorovania fotografovaných objektov sprevádza autorský pohľad v Huszárovom komentári o vzniku konkrétnych momentov zachytených súčasne ním na fotoaparát a filmármi na kamery. Vo výsledku sa tak filmovaná mizanscéna akoby zastaví a prekryje s fotografiou Tibora Huszára, zatiaľ čo fotograf v komentári ozrejmí proces vzniku, zachytenia tohto okamihu, alebo myšlienku stojacu za záberom. Na druhej strane film ponúka množstvo neočakávaných momentov a nevyhýba sa ani kontroverzným oblastiam z tvorby fotografa.